Zahărul din alimente – dușmanul numărul 1

Potrivit celor mai recente studii efectuate pe numeroase alimente ce se găsesc pe rafturile magazinelor, zahărul este un ingredient nelipsit, indiferent că vorbim de cantități nesemnificative sau de cantități excesive. În acest sens, jurnaliștii din spatele site-ului de sănătate Thelife.ro au dezvoltat un interes deosebit pentru acest inamic prezent în majoritatea alimentelor de consum zilnic.

Inspirându-ne din mai multe surse sigure de sănătate, am ajuns la concluzia că la sfârșitul zilei, dacă am face un calcul simplu, prin care am aduna toate gramajele de pe etichetele produselor, în funcție de cantitățile consumate peste zi, am realiza că depășim cu mult doza indicată de specialiști. Conform acestora, cantitatea maximă de zaharuri adăugate reprezintă 9 lingurițe pentru bărbați, adică 150 de calorii, și 6 lingurițe pentru femei, adică 100 de calorii.

Deși aceste gramaje par să ofere un răspuns sigur, doza zilnică de zahăr necesară diferă de la o persoană la alta. Există cazuri în care cele 6 lingurițe pe zi pot duce la anumite afecțiuni, în timp ce aceeași cantitate poate fi insuficientă pentru altele. Deși nu s-au făcut studii care să explice cu exactitate de ce există aceste diferențe, zahărul adăugat dintr-o dietă obișnuită depășește cu mult cantitatea zilnică recomandată de medic. Indiferent că vorbim de dulciuri, cerealele de la micul dejun, alimente procesate sau mezeluri, toate acestea combinate pot duce la afecțiuni ce se pot agrava în timp, precum diabetul de tip 2 sau creșterea în greutate.

Totodată, jurnaliștii de la Thelife.ro și-au pus întrebări legate și de consumul de fructe bogate în zahăr. Deși pentru mulți ar putea părea un subiect deplasat, fructele fiind considerate unele dintre cele mai sănătoase alimente, excesul de banane sau de mere la o anumită oră din zi ar putea crea neplăceri în acest sens. Chiar și așa, specialiștii recomandă cu încredere consumul de fructele, susținând că nu putem mânca atâtea fructe deodată, astfel încât cantitatea de zahăr obținută să ne poată face rău. În schimb, ne recomandă să citim cu o atenție sporită eticheta fiecărui produs și să începem să ne punem semne de întrebare acolo unde gramajul indică cifre mari.

Leave a Comment